Ahad, 16 Mac 2014

Perkhemahan Keluarga KRK - MAKAN-MAKAN, FLORA & FAUNA

Haa... bila dah berkhemah ni penyediaan makanan tu penting jugak sebagai medium untuk menambahkan tenaga selepas penat bermandi-manda. Bekalan makanan mesti cukup sebab budak-budak ramai, kesian kalau diorang lapar... persediaan barang makanan dan minuman ni ditugaskan oleh seorang petugas yang dilantik oleh ahli kelab kami ni. Jom layan makan dulu weh...

Kerang dibakar

Close-up Kerang Bakar

Ikan Bakar

Ikan & Ayam Bakar

Menu wajib

Nyam... nyam...

Strawberi celup coklat

Siakap Bakar dan Kepak Ayam

Masak Siakap dengan Asam Boi

Jagung Bakar

Ikan Pekasam goreng dengan bawang. Aku layan ikan pekasam ni je sampai balik

Buah apa ni? Cuba teka...

Macam Pisang Kaki

Rasanya masam-masam manis, ada jugak yang manis bila terlalu masak. Macam rasa buah manggis pun ada. Ni first time aku tengok dan rasa buah ni

Pokoknya di tepi khemah je. Berbuah lebat. Pokok Cerepu namanya... buahnya pun nama Cerepu jugak

Ada jugak beberapa serangga yang sempat aku shoot. Dalam dok sibuk berkhemah ni ada jugak la beberapa spesis yang berkongsi habitat dengan kami...

Siput

Tak tahu apa nama serangga ni. Kalau tak perasan macam ranting kayu je

Mentadak mentadu. Sporting mentadak ni, macam tahu-tahu je aku nak ambik gambar dia. Dia punya posing...
Ada satu spesis mentadak berwarna coklat dan bersayap pendek aku tak sempat nak ambil gambar

Mula-mula aku ingatkan menatang ni lipas

Yang ni aku tak tahu nama dia

Rajah Brooke... raja di kalangan rama-rama. Cukup banyak kat Kuala Woh ni tapi sombong nak mampus. Nak ambik gambar je bertempiaran dia lari (lari ke?)

Mr Scorpion! Yang ni kena hati-hati sikit

Bersambung pulak ke Kolam Air Panas Kuala Woh!